Stop Facebook exploiting you: support secure and private social network project

tagtag.com/m4m4sue

Pesan makanan
============ =  

Micheal warga Australia tidak boleh berbahasa melayu
telah berhijrah ke Malaysia...  

Ia mencari pekerjaan.. sebelum berhijrah
teman-temannya mengajar dia untuk berkata "kuih donut
dan kopi" dalam bahasa melayu agar ia dapat memesan
makanan sendiri.  

Keesokan harinya, Micheal masuk ke sebuah warung.  

"Nak makan apa?" tanya pelayan.  

"Kuih Donut dan kopi," kata Micheal.  

Kerana hanya itu yang dapat dikatakannya, ia terpaksa
memakan kuih donut dan kopi setiap hari selama satu
bulan. Ketika dia mengeluh pada teman-temannya, mereka
mengajar untuk mengucapkan " roti daging".  

Dengan berbekal tambahan kata-kata barunya, Micheal
masuk ke restoran dan terus memesan,  

"Roti daging."  

"Ayam atau Lembu?" tanya si pelayan.  

"Kuih donut dan kopi," kata MIcheal  

Menelan Syiling
============ ===  

Seorang anak telah tertelan duit syiling 10 sen..
lalu dia memberitahu kepada ibunya.. tapi si ibu
dengan tenang mengatakan yang syiling tersebut akan
keluar sewaktu membuang air besar.  

Pada masa si anak ini buang air besar, yang keluar
bukan 10 sen tetapi 50 sen. Si ibu pun kehairanan, dia
berpikir bila syiling ditelan maka akan keluar lebih
banyak. Tanpa pikir panjang.. si ibu pun terus menelan  

syiling RM 1.00 dengan harapan akan keluar wang kertas
yang mempunyai nilai yang lebih besar.  

Pada masa membuang air besar, yang keluar adalah
sekeping kertas.... Si ibu dengan senyum membuka
kertas tersebut untuk melihat nilainya.. lalu dia
memdapati ada tulisan berbunyi..  

"ANDA BELUM BERUNTUNG.. SILA CUBA LAGI.."  

Pertandingan Menyedut
============ ========= =  

Satu pertandingan menyedut telah diadakan... di
peringkat akhir tiga orang peserta telah dipilih untuk
merebut gelaran juara.  

Peserta pertama.. sekali menyedut dengan hidungnya..
sebuah motor comel lenyap.. masuk ke dalam hidungnya.  

Semua penonton bertepuk tangan dengan meriah......  

Peserta kedua pula menunjukkan aksi menyedutnya. .
lalu... sebuah kereta GEN.2 disedut ke dalam
hidungnya.  

Seluruh penonton pun memberikan tepukan gemuruh...  

Lalu Peserta terakhir.... penonton sudah tidak
memperdulikannya lagi.. ini kerana sudah tidak ada
lagi benda yang lebih besar yang dapat di sedut oleh
peserta ketiga ini.  

Ketika peserta ketiga menunjukkan aksinya.. tiba -
tiba terjadi Gerhana Matahari, keadaan pun menjadi
gelap-gelita, lalu terdengar suara para Juri
berkata.....  

" Ini lah dia pemenangnya !!! Lihatlah kita semua
sudah berada di lubang hidungnya!!! "  

NAUGHTY MOSQUITO

Tommy..seorang warga London telah terpilih menyertai program keluarga angkat diMalaysia.
Sebelum berangkat pergi, ibu siTommy telah menasihati beliau supaya jadi budak yang baik dan bersopan santun. Ibunya juga memberitahu Tommy bahawa diMalaysia banyak nyamuk. Tommy akur dengan nasihat dan peringatan ibunya, lalu bertolak lah dia keMalaysia.
Sampai di Malaysia Tommy telah dipilih untuk mengikuti keluarga angkat berbangsa melayu yang tinggal diBaling, Kedah.
Pada malam pertama Tommy dirumah keluarga angkatnya, beliau bersiap-siap untuk tidur setelah makan malam. Ibu angkatnya menyuruh Tommy memasang kelambu kerana nyamuk banyak, tapi Tommy tak mahu sebab dia rasa panas, lalu dia pun baringkan badan untuk tidur.
Selepas setengah jam, ibu bapa angkatnya terdengar Tommy menampar nyamuk serta mengibas- ngibaskan selimut kebadannya sambil merungut kerana banyak nyamuk,lalu ibu angkatnya bangun dan memasangkan kelambu dan kali ini Tommy setuju. Setelah siap Tommy pun cuba tidur semula. Tommy merasa lega kerana nyamuk tidak menganggunya lagi.
Malangnya Tommy tak dapat lelapkan mata kerana teringatkan keluarga diLondon.
Malam telah lewat, Tommy belum juga lelap.
Tiba-tiba Tommy ternampak 5-6 ekor klip-klip diluar kelambunya. Tommy terkejut lalu terus menjerit...
" MUMMY..!! THE MOSQUITO IN MALAYSIA ARE VERY NAUGHTY, THEY BRING TORCH LIGHT TO BITE ME...MUMMYYYYY. .!!!!"

ALIFF

Ada seorang gadis asli yang mengimpikan mempunyai suami dari keturunan Arab. Kerana mengikut cerita orang, orang- orang arab ini mempunyai anu nyer yang bersaiz besar.
Nak dijadikan cerita, maka jumpalah seorang arab
yang telah lama menetap di Malaysia . Dan setelah
selesai diijabkabul .....
Di malam pertama . . .
Orang Arab: " Ane sekarang sudah niqah ente, ente cuba buka seluar Ane ".
si Gadis yang asli ini menurut saja untuk membuka membuka seluar suami nyer .... suami ler katakan !
Selepa dibuka tuh seluar suami....... .......terperanj at dan terbeliak mata si gadis .....ternyata benar apa kata orang Lantanran itu si gadis menjerit . . . .
Gadis : " ............ .....WAW. ......... ...... ". Dengan terperanjat si arab berkata
Orang Arab : " Ente salah istriku ............ ini bukan 'WAW' tapi ini.....'ALIEF' ".
(sambil nunjuk Anunya )



PELANCONG

Ada satu palancong tu ,dia nak naik teksi.Dia cakap kat pemandu teksi tu:
Pelancong : Bring me to town.
Pemandu teksi: Apa?Tuan sakit taun?!!
Pelancong : What???
Pemandu teksi: Oh.....pandai tuan.Saki taun kena masuk wad.
(mereka terus pergi ke hospital)


MAK MUNAH

Mak Munah seorang janda beranak satu. Anaknya kecil lagi, 6 tahun...namanya Ana. Maklumlah janda...dia biarkan aja anaknya melilau di seluruh kampung.Pada satu hari, anaknya tu bertelanjang bulat dan naik pokok jambu di seberang jalan besar.Ana bermain dengan gembira, tiba- tiba lalu Pak Haji dan dia pun menegur Ana...
"Eh! Ana, kau buat apa kat sini panjat pokok, bertelanjang bulat, tak baik macam ni, Mak kau mana?"
Jawab Ana....Mak ada kat umah sedang masak......
Pak Haji menyuruh Ana pulang dengan memberi wang RM10.00 dengan menyuruh Ana pulang supaya beli baju dan seluar.....Ana pun pulang dan memberitahu emaknya, Mak Munah.....
"Mak..mak... tadi Ana main kat pokok jambu, Pak Haji nampak Ana tak pakai baju dan seluar, dia bagi Ana RM10.00 ......" Kata Ana.
Mak Munah pun berfikir.... .kalau budak kecik telanjang dia bagi RM10.00 , kalau orang besar berapa agaknya?.... ......... ....
Keesokkan harinya Mak Munah pun bertelanjang bulat dan pergi naik pokok jambu tersebut.... .puas Mak Munah tunggu pak Haji sampailah senja....kemudian tiba-tiba Pak Haji muncul...... .
Pak Haji pun berkata, "Eh! Mak Munah, kau dah gila ke panjat pokok tu tinggi....telanjang pulak...turun- turun cepat....".
Mak Munah pun turun....kemudian Pak Haji pun bagilah 20 sen pada Mak Munah....
Mak Munah pun hairan dan berkata...." Eh! Pak Haji, semalam anak saya yang kecil telanjang, Pak Haji bagi RM 10.00 kenapa saya yang besar ni Pak Haji hanya bagi 20 sen.....Pak Haji pun berkata..... ...
Ambik saja lah 20 sen tu.....beli pisau cukur cepat....... lebat sangat aku tengok tu...!!!!!!! !!!!  

AYAM & KAMBING  

Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik- manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing.  

Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.  

Ayam : Kambing, pekabo?  

Kambing : Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana
hensem-hensem ni.  

Ayam : Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.  

Kambing : Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam, kan?  

Ayam : Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya... ..  

Kambing : Apsal pulak?  

Ayam : Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi TELUR nampak......


Home Site Map my.TagTag

Terms of Use
TagTag.com